جغرافیای محمد حسین احسانی
درباره وبلاگ


محمد حسین احسانی دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا با گرایش مطالعات ناحیه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1374ودبیر جغرافیای متوسطه ( دوره دوم ) شهرستان سمنان علاقه مند به مباحث جغرافیا و آموزش این رشته هستم .امیدوارم این وبلاگ راهی به سوی یادگیری و گسترش دانش جغرافیا باشد.

مدیر وبلاگ : محمد حسین احسانی
مطالب اخیر
یکشنبه 2 آبان 1395 :: نویسنده : محمد حسین احسانی

                مقایسه دو گروه از روش های تدریس :

الف) غیر فعال یا سنتی یا معلم محور                           ب) فعال یا جدید یا فراگیر محور

O            1- فراگیران مفاهیم ، تجربه ها و قوانین را می خوانند و حفظ می کنند و می کوشند که به خاطر بسپارند.(غیر فعال)

O            1- فراگیران ضمن انجام فعالیت ها و یا کسب تجربه ، در تولید مفاهیم شرکت دارند و به طور مستقیم نتایج هر تجربه را به دست می آورند.(فعال)

O            2-فراگیران هرچه به طور امانت به ذهن خود سپرده اند ، پس می دهند و هنگام آزمون ، امانت های دریافتی را تحویل می دهند.(غیر فعال)

O            2- فراگیران با تمام افراد گروه به بحث و گفتگو می پردازند، با هم کار می کنند ، نظرات خود را با یکدیگر مقایسه و به تصحیح اشتباهات خود می پردازند و به فراگیری دانش یاری می رسانند.( فعال)

O            3-معلم اغلب با روش سخنرانی تدریس می کند و نقش حل مسائل را ایفا می کند. (تمرین می دهد ،به حل تمرین ها کمک می کند، با مثال مفاهیم را توجیه می کند.)( غیر فعال)

O            3- معلم راهنمای یادگیری است و به جای پاسخ مستقیم به پرسش ها، می کوشد تا با پرسش های متعدد از فراگیران ، آنها را به پاسخ های صحیح هدایت و آنها را به اندیشیدن  ترغیب کند.(فعال)

O            4- معلمان اغلب جزوه می گویند ،مطالب کتاب را خلاصه می کنند و فراگیران را به سوی استفاده از کتاب های حل المسائل سوق می دهند.( غیر فعال)

O            4- معلمان به فراگیران پاسخ کلیشه ای نمی دهند،پرسش هایی را مطرح می کنند که قابل بحث باشد و فرصت گفت و گو را برای دانش آموزان ایجاد می کند.(فعال)

O            5-  معلم به کلاس تکلیف می دهد و فراگیران در این فرایند به عنوان تماشاگر هستند.(غیر فعال)

O            5-  معلم،هر فراگیر را تشویق می کند که از دیگران کمک بگیرد، برای نظریه های خود وسائلی بسازد، تجربه کند و نتیجه را گزارش دهد.( فعال)

O            6-  معلم کلاس را کنترل می کند.(غیر فعال)

O             6- حضوروغیاب کارسرگروه است و معلم نظارت می کند.(فعال)

O            7-  معلم در صحنه آموزش کاملاٌ فعا ل است و فراگیران ساکت هستند.(غیرفعال)

O            7-  فراگیران در صحنه آموزش فعالیت می کنند و معلم ،راهنمای فعالیت های آنها است.(فعال)

O            8-  معلّم تمرین می دهد،تمرین حل می کند، پاسخ پرسش ها را می دهد، رفع مشکل می کند، تدریس می کند و جزوه می گوید.(غیر فعال)

O            8-  در این شیوه  شاگردان با اعضا گروه بحث می کنند و معلّم در صورت لزوم آنان را به طرح پاسخ صحیح هدایت می کنند.(فعال)

O            9-  هدف یاد دادن است و تکیه بر محفوظات و کسب دانستنی های ضروری و غیر ضروری می باشد.(غیر فعال)

O            9-  هدف یادگیری است ،  فراگیران به یادگیرنده های مادام العمر تبدیل می شوند.(فعال)

O            10-  بیش تر تکالیف  ، رونویسی است.(غیر فعال)

O            10-  تکالیف جمع آوری اطلاعات است.(فعال)





نوع مطلب : مقالات جغرافیایی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
")}style="display:none">

ابزار وبلاگ

تماس با ما





Powered by WebGozar

جغرافیای محمد حسین احسانی