تبلیغات
جغرافیای محمد حسین احسانی - آموزش مطالعات اجتماعی(4)
 
جغرافیای محمد حسین احسانی
درباره وبلاگ


محمد حسین احسانی دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا با گرایش مطالعات ناحیه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1374ودبیر جغرافیای متوسطه ( دوره دوم ) شهرستان سمنان علاقه مند به مباحث جغرافیا و آموزش این رشته هستم .امیدوارم این وبلاگ راهی به سوی یادگیری و گسترش دانش جغرافیا باشد.

مدیر وبلاگ : محمد حسین احسانی
یکشنبه 2 آبان 1395 :: نویسنده : محمد حسین احسانی

                مقایسه دو گروه از روش های تدریس :

الف) غیر فعال یا سنتی یا معلم محور                           ب) فعال یا جدید یا فراگیر محور

O            1- فراگیران مفاهیم ، تجربه ها و قوانین را می خوانند و حفظ می کنند و می کوشند که به خاطر بسپارند.(غیر فعال)

O            1- فراگیران ضمن انجام فعالیت ها و یا کسب تجربه ، در تولید مفاهیم شرکت دارند و به طور مستقیم نتایج هر تجربه را به دست می آورند.(فعال)

O            2-فراگیران هرچه به طور امانت به ذهن خود سپرده اند ، پس می دهند و هنگام آزمون ، امانت های دریافتی را تحویل می دهند.(غیر فعال)

O            2- فراگیران با تمام افراد گروه به بحث و گفتگو می پردازند، با هم کار می کنند ، نظرات خود را با یکدیگر مقایسه و به تصحیح اشتباهات خود می پردازند و به فراگیری دانش یاری می رسانند.( فعال)

O            3-معلم اغلب با روش سخنرانی تدریس می کند و نقش حل مسائل را ایفا می کند. (تمرین می دهد ،به حل تمرین ها کمک می کند، با مثال مفاهیم را توجیه می کند.)( غیر فعال)

O            3- معلم راهنمای یادگیری است و به جای پاسخ مستقیم به پرسش ها، می کوشد تا با پرسش های متعدد از فراگیران ، آنها را به پاسخ های صحیح هدایت و آنها را به اندیشیدن  ترغیب کند.(فعال)

O            4- معلمان اغلب جزوه می گویند ،مطالب کتاب را خلاصه می کنند و فراگیران را به سوی استفاده از کتاب های حل المسائل سوق می دهند.( غیر فعال)

O            4- معلمان به فراگیران پاسخ کلیشه ای نمی دهند،پرسش هایی را مطرح می کنند که قابل بحث باشد و فرصت گفت و گو را برای دانش آموزان ایجاد می کند.(فعال)

O            5-  معلم به کلاس تکلیف می دهد و فراگیران در این فرایند به عنوان تماشاگر هستند.(غیر فعال)

O            5-  معلم،هر فراگیر را تشویق می کند که از دیگران کمک بگیرد، برای نظریه های خود وسائلی بسازد، تجربه کند و نتیجه را گزارش دهد.( فعال)

O            6-  معلم کلاس را کنترل می کند.(غیر فعال)

O             6- حضوروغیاب کارسرگروه است و معلم نظارت می کند.(فعال)

O            7-  معلم در صحنه آموزش کاملاٌ فعا ل است و فراگیران ساکت هستند.(غیرفعال)

O            7-  فراگیران در صحنه آموزش فعالیت می کنند و معلم ،راهنمای فعالیت های آنها است.(فعال)

O            8-  معلّم تمرین می دهد،تمرین حل می کند، پاسخ پرسش ها را می دهد، رفع مشکل می کند، تدریس می کند و جزوه می گوید.(غیر فعال)

O            8-  در این شیوه  شاگردان با اعضا گروه بحث می کنند و معلّم در صورت لزوم آنان را به طرح پاسخ صحیح هدایت می کنند.(فعال)

O            9-  هدف یاد دادن است و تکیه بر محفوظات و کسب دانستنی های ضروری و غیر ضروری می باشد.(غیر فعال)

O            9-  هدف یادگیری است ،  فراگیران به یادگیرنده های مادام العمر تبدیل می شوند.(فعال)

O            10-  بیش تر تکالیف  ، رونویسی است.(غیر فعال)

O            10-  تکالیف جمع آوری اطلاعات است.(فعال)





نوع مطلب : مقالات جغرافیایی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
")}style="display:none">

ابزار وبلاگ

تماس با ما





Powered by WebGozar

جغرافیای محمد حسین احسانی