تبلیغات
جغرافیای محمد حسین احسانی - آموزش مطالعات اجتماعی(6)
 
جغرافیای محمد حسین احسانی
درباره وبلاگ


محمد حسین احسانی دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا با گرایش مطالعات ناحیه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1374ودبیر جغرافیای متوسطه ( دوره دوم ) شهرستان سمنان علاقه مند به مباحث جغرافیا و آموزش این رشته هستم .امیدوارم این وبلاگ راهی به سوی یادگیری و گسترش دانش جغرافیا باشد.

مدیر وبلاگ : محمد حسین احسانی
یکشنبه 2 آبان 1395 :: نویسنده : محمد حسین احسانی

تعریف طرح درس

O            طرح درس عبارت است از برنامه ریزی و سازمان دادن به مجموعه فعالیّت هایی که معلّم در رابطه با هدف های آموزشی ، محتوای درس ، توانایی های دانش آموزان برای یک زمان مشخّص و معیّن تدوین می کند.

انواع طرح درس

O            طراحی تدریس ممکن است برای یک سال تحصیلی، یک نیم سال ، یک ماه ، یک هفته ، یک روز و یک ساعت تنظیم شود.

O            نکته !

O            طرح درس طولانی تر =هدف های طرح شده کلی تر

O            زمان طرح درس کوتاه تر = جزئیات بیش تر

مراحل مختلف تنظیم یک طرح درس نمونه

O            1- تعیین اهداف کلی

O            2- تعیین اهداف جزیی

O            3- تعیین اهداف رفتاری

O            4- تعیین مواد و وسایل کمک آموزشی( گچ کتاب ماکت رایانه و ...)

O            5-تعیین  روش های تدریس

O            6- تعیین زمان برای هر مرحله

O            7-ارزشیابی تشخیصی

O            8- تعیین مراحل تدریس و تنظیم محتوای درس (آمادگی و ایجاد انگیزه- معرفی دقیق موضوع درس ارائه درس جمع بندی و نتیجه گیری)

O            9 ارزشیابی (از نتیجه درس)

O            10 تعیین تکلیف

ارزشیابی

O            ارزشیابی یکی از عناصر بسیار مهمّ هر برنامه درسی است.

O            دست اندرکاران برنامه های درسی تلاش می کنند تا میزان موفّقیّت برنامه و تغییرات ایجاد شده در رفتار دانش آموزان (دانستنی ها ، مهارت ها، و نگرش ها ) را تعیین و ارزشیابی کنند.

اهمیّت ارزشیابی های مستمر کلاسی

O            1-جلوگیری از افت تحصیلی و عواقب آن

O            2- بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان 3-تشخیص و کمک به دانش آموزانی که در امتحان کتبی مشکل دارند اما به سئوالات شفاهی خیلی خوب پاسخ می دهند.

O            4- ارتباط بیش تر بین معلم و دانش آموزان

O            5- اطلاع والدین از وضعیت تحصیلی فرزندانشان و اقدام در رفع مشکل آنان

O            6- حضور و غیاب غیر مستقیم دانش آموزان توسط معلم

O            7- ارزشیابی از کار معلم و تجربه اندوزی بیش تر

O            8- تشویق دانش آموزان به مطالعه و ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان

O            9- تکرار مطالب گذشته و رفع اشکال دانش آموزان

O            10-مطالب کم تر یادگیری بهتر

O            11- کم شدن اضطراب دانش آموزان در شب امتحان

ایجاد بانک سوالات

O            1- نگهداری  نمونه برگه های امتحانی در پوشه ای جداگانه به تفکیک شمارۀ  امتحان

O            2- نگهداری فایل سئوالات امتحانی تایپ شده در پوشه هایی جداگانه به تفکیک درس ، سال و شماره امتحان در هارد اکسترنال یا حافظه خارجی شخصی

تهیه و تنظیم : محمّد حسین احسانی تیر ماه 1395

 





نوع مطلب : مقالات جغرافیایی، 
برچسب ها : آموزش مطالعات اجتماعی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
")}style="display:none">

ابزار وبلاگ

تماس با ما





Powered by WebGozar

جغرافیای محمد حسین احسانی