جغرافیای محمد حسین احسانی
درباره وبلاگ


محمد حسین احسانی دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا با گرایش مطالعات ناحیه ای از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال 1374ودبیر جغرافیای متوسطه ( دوره دوم ) شهرستان سمنان علاقه مند به مباحث جغرافیا و آموزش این رشته هستم .امیدوارم این وبلاگ راهی به سوی یادگیری و گسترش دانش جغرافیا باشد.

مدیر وبلاگ : محمد حسین احسانی
یکشنبه 2 آبان 1395 :: نویسنده : محمد حسین احسانی

تعریف طرح درس

O            طرح درس عبارت است از برنامه ریزی و سازمان دادن به مجموعه فعالیّت هایی که معلّم در رابطه با هدف های آموزشی ، محتوای درس ، توانایی های دانش آموزان برای یک زمان مشخّص و معیّن تدوین می کند.

انواع طرح درس

O            طراحی تدریس ممکن است برای یک سال تحصیلی، یک نیم سال ، یک ماه ، یک هفته ، یک روز و یک ساعت تنظیم شود.

O            نکته !

O            طرح درس طولانی تر =هدف های طرح شده کلی تر

O            زمان طرح درس کوتاه تر = جزئیات بیش تر

مراحل مختلف تنظیم یک طرح درس نمونه

O            1- تعیین اهداف کلی

O            2- تعیین اهداف جزیی

O            3- تعیین اهداف رفتاری

O            4- تعیین مواد و وسایل کمک آموزشی( گچ کتاب ماکت رایانه و ...)

O            5-تعیین  روش های تدریس

O            6- تعیین زمان برای هر مرحله

O            7-ارزشیابی تشخیصی

O            8- تعیین مراحل تدریس و تنظیم محتوای درس (آمادگی و ایجاد انگیزه- معرفی دقیق موضوع درس ارائه درس جمع بندی و نتیجه گیری)

O            9 ارزشیابی (از نتیجه درس)

O            10 تعیین تکلیف

ارزشیابی

O            ارزشیابی یکی از عناصر بسیار مهمّ هر برنامه درسی است.

O            دست اندرکاران برنامه های درسی تلاش می کنند تا میزان موفّقیّت برنامه و تغییرات ایجاد شده در رفتار دانش آموزان (دانستنی ها ، مهارت ها، و نگرش ها ) را تعیین و ارزشیابی کنند.

اهمیّت ارزشیابی های مستمر کلاسی

O            1-جلوگیری از افت تحصیلی و عواقب آن

O            2- بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان 3-تشخیص و کمک به دانش آموزانی که در امتحان کتبی مشکل دارند اما به سئوالات شفاهی خیلی خوب پاسخ می دهند.

O            4- ارتباط بیش تر بین معلم و دانش آموزان

O            5- اطلاع والدین از وضعیت تحصیلی فرزندانشان و اقدام در رفع مشکل آنان

O            6- حضور و غیاب غیر مستقیم دانش آموزان توسط معلم

O            7- ارزشیابی از کار معلم و تجربه اندوزی بیش تر

O            8- تشویق دانش آموزان به مطالعه و ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان

O            9- تکرار مطالب گذشته و رفع اشکال دانش آموزان

O            10-مطالب کم تر یادگیری بهتر

O            11- کم شدن اضطراب دانش آموزان در شب امتحان

ایجاد بانک سوالات

O            1- نگهداری  نمونه برگه های امتحانی در پوشه ای جداگانه به تفکیک شمارۀ  امتحان

O            2- نگهداری فایل سئوالات امتحانی تایپ شده در پوشه هایی جداگانه به تفکیک درس ، سال و شماره امتحان در هارد اکسترنال یا حافظه خارجی شخصی

تهیه و تنظیم : محمّد حسین احسانی تیر ماه 1395

 





نوع مطلب : مقالات جغرافیایی، 
برچسب ها : آموزش مطالعات اجتماعی،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
")}style="display:none">

ابزار وبلاگ

تماس با ما





Powered by WebGozar

جغرافیای محمد حسین احسانی